,,De 19 ori Katherine" de John Green - recenzie realizată de Amalia Danciu



Toată lumea îmi spunea că John Green este un scriitor nemaipomenit, așa că m-am gândit că ar fi bine să mă conving singură. O colegă mi-a sugerat ,,De 19 Katherine” și am zis că ar fi bine să-i dau o șansă.
Inițial, am avut impresia că John Green este un criminal în serie (de personaje, bineînțeles), dar după ce am citit această carte, am realizat destul de multe lucruri legate de scriitori. Spre exemplu, că nu toți autorii au neapărat un gen propriu sau același subiect abordat din mai multe perspective. Eu cred că John Green este un autor extrem de complex, nu se limitează doar la o iubie neîmplinită sau la sfârșituri  tragice.
Acum, revenind la roman. Mi-am dat seama că o carte nu trebuie să aibă neapărat o acțiune alertă pentru a te ține în suspans; trebuie ca ideea ei să te atragă, să te facă să îți dorești cu ardoare să-i descoperi esența . În cazul lui Colin, protagonistul, un adolescent ce s-a îndrăgostit de 19 ori de fete ce împart același nume – evident Katherine, ideea respectivă este... o Teoremă – Teorema Fundamentală a Previzibilității Katherinelor. De aceea, pleacă într-o călătorie fără destinație cu cel mai bun prieten. Bineînțeles, un principal motiv este depășirea dramelor din ultima perioadă.
Când am realizat cu adevărat substanța cărții și a acestei călătorii, am îmbrățișat-o strâns la piept, gândindu-mă cu nostalgie la universul din care am făcut parte.

Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)