Recenzie - „Poezii pentru acea necunoscută” de Andrei Crăciun

Titlu: Poezii pentru acea necunoscută
Autor: Andrei Crăciun
Editură: Herg Benet
Categorie: Poezie
Comandă cartea la reducere de aici!
Le mulțumesc celor de la Libris pentru exemplar! Hugs!


Până să citesc Poezii pentru acea necunoscută, nu știam nimic despre stilul lui Andrei Crăciun și nici nu eram prea curioasă, până într-o zi când s-a trezit în mine o dorință arzătoare să citesc poezie. Bineînțeles că prima editură care mi-a venit în minte a fost Herg Benet, iar una din cărțile din acea listă a fost volumul lui Andrei Crăciun. Titlul mi-a plăcut maxim de cum l-am citit, așa că am și solicitat-o la Libris.


Nici nu știu cu ce ar trebui să încep. Poezia, în general, este superioară unui roman, din punctul meu de vedere, și nu toți scriitorii pot fi și poeți. Acest lucru mi se pare extraordinar. Sunt bucuroasă că am ajuns să îl cunosc pe poetul Andrei Crăciun, să îi citesc și să îi analizez poeziile. Concluzia? Pur și simplu, minunate.

și e rândul meu să tac
și oasele îmi tremură
în fața acestei
permanente
opțiuni
între o iubire clasică
și o ură
tandră

Nu pot spune că sunt perfecte pentru că am realizat că nicio carte nu este așa, însă pot spune că, citind, simțeam că sunt din ce în ce mai aproape de căutarea și poate atingerea ei. Iubirea pe care i-o poartă acelei necunoscute am putut-o simți și eu, ca și cititor, ca și martor al poveștii lor. Nevoia mea de a da paginile una după alta echivala nevoia lui de a-i fi aproape acelei necunoscute.

ești degetele mele
care scriu degeaba„te iubesc”
degeaba
fără niciun destinatar

După ce termini cartea, vrei să fii iubit. Vrei să simți că acel gol din tine de care nu erai conștient trebuie umplut. Acest volum de poezii te pune într-o căutare a iubirii adevărate. Cred că o carte e cu adevărat bună atunci când te face să te pui pe gânduri și să vrei să schimbi ceva la viața ta.

și închid ochii pentru o secundă
e
ca și cum m-ai iubi
ca și cum lumea ar putea
să fie mai bună
și viața ar avea sens
apoi secunda se termină.

Le recomand tuturor această carte de poezii pentru că te face să simți... iubirea. Și nu te mai poți sătura de ea.


Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)