Recenzie - „Dispozitive infernale: Îngerul mecanic” de Cassandra Clare

Titlu: Îngerul mecanic
Serie: Dispozitive infernale
Autor: Cassandra Clare
Colecție: Leda
Îi mulțumesc editurii pentru exemplar!
Sursă foto: the_boy_who_reads_

Nu știu de ce, dar până acum nu mă interesau deloc cărțile Cassandrei. Chiar dacă am auzit doar păreri pozitive despre seriile ei, niciodată nu am avut acea dorință să îi citesc cărțile, până într-o zi când un prieten efectiv toată ziua m-a stresat să îmi iau măcar primele două volume din Dispozitive infernale. Până la urmă, am cedat și le-am primit de la editură. Acum, nu regret deloc această decizie.

Tessa Gray, o adolescentă de şaisprezece ani, traversează oceanul pentru a-şi găsi fratele. Destinaţia ei este Anglia, în plină epocă victoriană, dar ceva terifiant o aşteaptă în Lumea de Jos a Londrei, unde vampiri, vrăjitori şi alte creaturi supranaturale bântuie străzile iluminate cu gaz.

Numai vânătorii de umbre, războinici hotărâţi să scape lumea de demoni, menţin cât de cât ordinea în acest haos. Răpită de misterioasele Surori Întunecate, membre ale unei organizaţii secrete numite clubul Pandemonium, Tessa află curând că ea însăşi face parte din Lumea de Jos şi că este posesoarea unui talent rar: puterea de a se transforma, după propria-i voinţă, într-o altă persoană. Însă Magistrul, o figură misterioasă care conduce clubul, nu se va da în lături de la nimic pentru a face ca puterea Tessei să-i aparţină.

Fără prieteni şi hăituită, Tessa se refugiază la vânătorii de umbre de la Institutul din Londra, care jură să-i găsească fratele dacă ea îşi va folosi puterea pentru a-i ajuta. Tessa descoperă că e fascinată, în aceeaşi măsură, de doi prieteni buni: James, a cărui frumuseţe fragilă ascunde un secret mortal, şi Will, cel cu ochi albaştri, ale cărui stări de spirit schimbătoare, alături de o ironie caustică îi ţin pe toţi la distanţă... pe toţi în afară de Tessa. Pe măsură ce căutarea lor îi atrage tot mai adânc în inima unei urzeli oculte care ameninţă să-i distrugă pe vânătorii de umbre, Tessa îşi dă seama că ar putea fi nevoită să aleagă între a-şi salva fratele şi a-şi ajuta noii prieteni să salveze lumea… şi că dragostea poate fi cea mai periculoasă magie.

-Îhh, e cumva...
-E moartă.
-Ești sigur?
-Păi, nu-mi prea răspunde la avansuri, așa că n-are cum să nu fie moartă.
-Sau e o femeie cu gusturi bune și înzestrată cu rațiune.

Povestea este extreeeeem de catchy. Fie că ești fan fantasy, fie că nu, e imposibil ca povestea acestei serii să nu îți intre în suflet, să nu te facă să vrei să știi mai multe. Eu de la primele 30 de pagini simțeam cum îmi curge sânge de vântător de umbre prin vene. Pur și simplu, nu te poți opri din citit. Cu cât de aventurezi mai mult în lectură, cu atât vrei să afli din ce în ce mai multe despre Tessa, Will și Jem. #TEAMJESSA

E în regulă să iubești pe cineva care nu te iubește la rândul lui, atât timp cât e demn de iubirea ta. Atât timp cât o merită.

Personajele sunt absolut minunate. Personajul în jurul căruia se învârte acțiunea este Tessa Gray. Din primele clipe ne puteam da seama că este o fată iubitoare, dar și oarecum naivă, având în vedere că a plecat din New York și a venit la Londra doar pentru fratele ei. Will este tipul clasic de băiețaș cu gura mare al anului 2017. Are toate fetele la picioarele lui, face mereu doar ce îl taie capul și nu îi pasă de nimeni și de nimic în afară de propria persoană, dar asta până când Tessa devine slăbiciunea lui. Jem... Jem este perfect. Jem este, pentru mine, băiatul misterios pe care orice fată ar fi norocoasă să îl aibă. Există vreo modalitate de a-l face om?

Dacă nimănui din lumea întreagă nu-i păsa de tine, oare chiar exiști?

Stilul autoarei, după cum am specificat și pe Goodreads, este pur și simplu impecabil. Narațiunea se împletește uniform cu descrierea, iar pasajele cu dialog amplifică și mai mult misterul poveștii. Suspansul di jurul acțiunii, dorința de a citi cât mai mult, construcția personajelor - făcute exact după ceea ce caut eu într-un roman.

Întotdeauna trebuie să fii grijuliu cu cărțile și cu ceea ce se găsește în interiorul lor, căci cuvintele au puterea să ne transforme.

În noaptea în care am terminat acest prim volum, la nici jumătate de oră m-am apucat de al doilea volum care trebuie să spun că este cel puțin la fel de bun ca primul. Sunt curioasă cum va evolua povestea și, mai ales, dacă Will va reuși să recunoască... ceea ce simte el cu adevărat și cine este el, de fapt.

Orcine are ceva fără de care nu poate trăi.

Le recomand această serie chiar tuturor cititorilor - dacă sunteți iubitori de fantasy, și mai bine. Stați, dacă chiar iubiți acest gen, cum de ați reușit să ratați această serie? Anyway, lectură plecută! :)