Interviu cu Simona Stoica (Foxy) despre seriale, filme, scris și alte lucruri care îi fac viața mai frumoasă

Știți oamenii ăia care te influențează în cel mai frumos mod posibil? Cu siguranță știți.
 Ei bine, Foxy sau cum o știți voi, Simona Stoica, este una din cele mai mișto persoane din viața mea și mă bucur enorm că am cunoscut-o. 
Nu o să uit niciodată cum am reacționat amândouă când ne-am văzut la Gaudeamus. I-am promis că o să mă întorc cât pot de repede la București și ea deja era cu planurile în cap. 
Dacă întâlniți oameni ca Foxy, never let them go. 
Dar, totuși, ce o face pe ea așa specială? Check it out!

uitați ce ființă minunată! just look at our faces

1. Fă un top al celor mai bune seriale. 

Nu ești corectă, începi cu o întrebare grea. Dar... să spunem că m-ai avertizat. Nu îmi place să fac topuri la seriale, pentru că mereu o să apară schimbări. Asta nu înseamnă că nu am un serial preferat, pe care îl recomand tuturor, având momente în care fac și spam: Prison Break. Pentru mine, este serialul perfect, de suflet, cel care m-a împiedicat să dorm sau să fiu liniștită o lungă perioadă de timp. L-am văzut săptămână de săptămână, iar așteptarea a fost foarte dificilă, pentru că fiecare episod se termina cu un cliffhanger. Iubesc personajele, acțiunea, iar pe antagoniști îi urăsc cu patimă (dar nu vreau să moară). Și pentru că ai vrut top, cam așa arată acum: 

1. Prison Break 
2. M.A.S.H. 
3. Person of Interest 
4. Gotham 
5. Fringe 
6. Vikings 
7. Penny Dreadful 
8. Da Vinci's Demons 
9. The Blacklist 
10. White Collar 


2. Dacă ai putea viziona doar filme sau doar seriale la ce te-ai uita?

Retrag ce am spus mai sus: a doua întrebare e mai grea. O să aleg seriale, pentru că în ultimii ani cred că am vazut doar 30 de filme care mi-au plăcut. În rest, le pot caracteriza drept enjoyable și cam atât. M-am săturat de remake-uri, prequels si sequels. Vreau ceva nou, vreau originalitate, nu a treia serie Spider-Man și un film Star Wars în fiecare an, până când am să ies la pensie. M-am săturat de filme siropoase, de comedii americane tâmpite sau de producții făcute special pentru a câștiga premii (bine jucate, dar intri în depresie după ce le vezi). 

Serialele au șansa de a dezvolta un subiect complex, pe care nu îl poți reproduce în 90-200 de minute. Ai timp să te acomodezi cu personajele, să te atașezi de ele. Acțiunea nu este grăbită și primești toate explicațiile (într-un final, mai ales dacă este un serial lung). E o investiție mai mare, mai ales din prisma timpului, dar este alegerea potrivită. 



3. Să zicem că ai avea un bilet (doar dus) către orice destinație a oricărei lumi fantastice. 
Unde te-ai duce? 

Noua Zeelandă, fără să ezit.

Noua Zeelandă este tărâmul unde a luat naștere trilogia mea preferată (Stăpânul Inelelor). Pentru mine, este imaginea paradisului. Mi-aș dori să am o căsuță ca a hobbiților (bine, ajustată pentru înălțimea mea, fiindcă sunt foarte înaltă), cu vedere spre ocean, o grădină de flori, o seră și un loc special pentru citit: balansoar, hamac și leagăn, cum am și acasă. Da, sunt o norocoasă. Aș trăi în grădină (cu plase de țânțari atârnate în jurul meu). 



4. Dacă toată viața ta ar avea un soundtrack, din ce melodii ar fi format? Că tot suntem aici, soundtrack-ul cărui film ți-a plăcut cel mai mult? 

Ah... toate întrebările sunt atât de „frumoase”? O să răspund întâi la a doua întrebare: Stăpânul Inelelor (haha, da, știu, ce surpriză). 

Ar fi format din melodiile pe care le ascult atunci când scriu. Uite și playlist-ul meu: 




5. Dacă ai trăi în cartea ta, ce personaj ai fi? 

Aș vrea să fiu Shade Hollow, deși am foarte multe în comun și cu Aqua Crissel (abia aștept să citiți scenele dintre cele două „eroine”). Shade trece foarte repede dintr-o stare în alta. Într-un moment e entuziasmată și încrezătoare în forțele ei, apoi este serioasă și rece, de parcă îi este teamă să aibă grijă în prietenii și aliații ei. Simte nevoia să se izoleze, să fie singură și să despice firul în patru (eu devin enervantă când ajung la acea stare), însă asta nu înseamnă că nu iubește sau că nu ține la cei din jurul ei. Pentru că ar face orice ca să îi ajute sau să îi salveze. Fără să ezite. Mă regăsesc în Aqua, pentru că ea mereu se întoarce în trecut, nu se poate rupe de el. Simte că acolo sunt răspunsurile, însă are nevoie de ajutor ca să le găsească. 



6. Cu ce personaj ai face schimb de vieți și pentru cât timp?

Cu Chani Kynes din Dune. Pentru că este un personaj extraordinar și complex, o eroină pe care o admir foarte mult și pe care o invidiez pentru puterea de care a dat dovadă. Este minunată. Bonus: Paul Atreides. 



7. Cum reacționezi când afli un spoiler masiv al unui film/serial sau a unei cărți? 

La filme și seriale nu reacționez foarte urât. Mă oftic, dar le continui. La cărți... e bine să nu stai în preajma mea. Când primesc spoilere mari, renunț la serii (cum am pățit cu trilogia Născuți din ceată; am încercat să revin la ea, dar nu am putut). 



8. Din câte am citit, te axezi pe genurile SF și fantasy. Te-ai gândit să încerci să te reprofilezi? 

M-am axat pe SF și fantasy (doar) în ultimii doi ani (mi-am petrecut liceul în compania clasicilor și a romanelor polițiste). Nu plănuiesc să mă reprofilez prea curând. 



9. Fă un top al celor mai proaste cărți pe care le-ai citit. 

Ouch. Pe unele nu le-aș cataloga drept proaste, doar că am fost dezamăgită de personaje, stilul autorului nu a fost pe placul meu sau ideea mi s-a părut foarte bună, dar execuția nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor mele. 

1. Seria Twilight 
2. Outlander #1 
3. Al cincilea val 
4. Maitreyi (am încercat de trei ori să o termin) 
5. Cioburi de stele 
6. Seria Jurnalele Vampirilor 
7. Crossfire #1 
8. Războiul Z 
9. Cartea fără nume (Bourbon Kid #1) 
10. Trilogia The Maze Runner 



11. În lupta dintre Harry Potter și Azazeal Vellenhal cine ar câștiga? 

Întotdeauna o să câștige Azazeal, pentru că el este legat de toți Rephelimii. Mai multe nu pot spune, fără a da spoilere din al 4-lea volum. 



12. Cum ai ales numele Rephelimii? 

Cuvântul Nephelimi are o muzicalitate deosebită, dar nu am vrut să-l împrumut, doar să-l retușez. Litera „R” are o semnificație foarte mare, dar abia în al 6-lea volum o să ofer un răspuns clar (sunt evil).


Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)