Interviu despre jurnalism, planuri de viitor, iubire - Corina Ozon

Timişoreancă adoptată cu dragoste de Bucureşti, Corina Ozon are 10 ani de jurnalism de investigaţie în presa scrisă (ziarul Ora) şi televiziune (Antena 1) şi un update de 2 ani în producţie TV (Intact Media Group). Convertită de alţi 10 ani la PR&Comunicare, pe care le gestionează în prezent la CN Imprimeria Naţională SA. Absolventă a Programului MBA INDE-CNAM Paris, promoţia 2010, şi mamă de studentă, Iulia, sunt cele două lucruri cu care se mândreşte cel mai mult, alături de reușitele din plan literar.

În 2014, debutează cu romanul Zilele amanţilor (ed. Herg Benet), carte începută pe blogul personal, în stadiul de postare spre relaxarea cititorilor, care au cerut după fiecare episod o nouă continuare. În scurt timp, romanul a avut un succes fenomenal, devenind un must have al cititorilor activi pe rețelele de socializare și motiv pentru propriile întâlniri ale fanilor, inspirând în același timp evenimente din domeniul fashion și business, iar o linie de parfumuri primind numele personajelor principale din carte. În 2015, romanul are parte de două continuări, Nopțile amanților și Amanții 3.0 (ed. Herg Benet), receptate de către public la același nivel de entuziasm și intrând și ele în topurile de vânzări ale librăriilor. 

Campania de promovare a trilogiei Amanții a fost recompensată cu Silver Award for Excellence la Gala PR Award 2015.

Din 2016, coordonează proiectul 35+, by Corina Ozon, reprezentat în online de site-ul dupa35.com, al cărui concept se află la baza povestirilor din volumul Până când mă voi vindeca de tine.
De aici îi puteți comanda cărțile.





















Corina Ozon e printre primii autori de le Herg Benet de care am aflat.
Ce apreciez foarte mult la Corina Ozon este zâmbetul radiant 
pe care îl afișează de fiecare dată și pasiunea cu care vorbește despre ceea ce face.
Iulia Ioniță, fiica ei, este și ea scriitoare. 
M-am amuzat foarte tare atunci mi-a spus că scriau acum șapte ani amândouă
la blogurile lor și nu știau una de alta. La fel a fost și cu Flori în păr - cartea Iuliei.

Iulia Ioniță și Corina Ozon





















1. Din câte am citit, aveți în spate zece ani de jurnalism. Credeți că această carieră v-a influențat în vreun mod procesul creativ sau v-a împins să deveniți scriitoare?

Chiar 12, cu cei doi ani în presa scrisă. Sigur că m-a influențat experiența de jurnalist. Mai degrabă aș spune că mi-a folosit foarte mult în a asculta și observa oamenii, în a diseca și urmări subiectele unor povești. Orice faci în viață, profesional, constituie o cărămidă la construcția a ceea ce devii pe parcurs. Jurnalistul caută și aduce la lumină poveștile. Scriitorul integrează povestea într-un univers socio-istoric.


2. Ce mi se pare foarte interesant e proiectul ,,35+”, citesc site-ul ori de câte ori pot. Pentru cei care nu știu, în ce constă proiectul și ce v-a făcut să îl inițiați?

Am creat acest site în timp ce scriam la cartea „Până când mă voi vindeca de tine”. Atunci îmi veneau în timpul diverselor discuții în real și în online povești de viață, ale unei generații care nu a beneficiat de acces la informație și de o comunicare cu familia. Care și-a luat viața în mâini și a mers mai departe așa cum a crezut că e mai bine. Cu alegeri uneori proaste, care au afectat-o pentru totdeauna. Siteul se adresează celor cu vârsta de peste 35 de ani până la infinit. Și toate postările sunt inspirate din realitate.

Benji și 35+
3. Cum ați început acea linie de parfumuri?

La sugestia unor cititori, mai în glumă, a venit ideea creării unui parfum „Amanții”. Am contactat trei producători români de parfumuri, dintre care doar Marcman, din Satu Mare, mi-a răspuns. Au citit trilogia Amanții, le-a plăcut și au fost de acord să realizeze parfumuri „Cati” și „Mircea”. Marcman este o firmă extrem de serioasă și profesionistă, care realizează sute arome din esențe franțuzești. În curând, Marcman va scoate pe piață și laptele de corp „Cati” și after shave „Mircea”. Am fost norocoasă că i-am cunoscut pe cei de la Marcman, iar între noi s-a dezvoltat o prietenie frumoasă. Mai avem și alte proiecte.


4. V-ați așteptat vreodată ca fiica dumneavoastră să vă calce pe urme?

Copiii au identitatea lor, iar eu am lăsat-o pe Iulia să facă ce îi place și ce își dorește. Este o întâmplare frumoasă că și ea este atrasă de scris și și-a lansat un roman despre adolescenți, Flori în păr. Acest lucru nu poate decât să mă împlinească.


5. Spuneți-ne ceva despre următorul dumneavoastră roman, Tentații, și de ce ați ales-o pe Marilyn Monroe ca teaser. 

Romanul are ca subiect povestea unei femei căsătorite, care, din cauza educației primite și a condițiilor sociale, nu și-a dus la îndeplinire visele. Are fantezii și cartea urmărește modul în care ea își descoperă sexualitatea. Marilyn Monroe apare ca prototip al frumuseții și senzualității feminine. Mai multe veți vedea în carte.


6. Seria Amanții a ajuns la final sau urmează încă un volum?

Pentru moment, prioritar este romanul Tentații.




7. Când veți începe încă un turneu prin țară și care sunt principalele destinații? 

Anul acesta nu am mai făcut turneu, deoarece am avut multe alte proiecte. Însă în luna septembrie voi fi prezentă în câteva orașe, la invitația cititorilor de acolo. De asemenea, voi începe o colaborare interesantă cu Dana Săvuică, în calitate de invitată a ei la evenimentele organizate de ea, Trăiește inteligent.


8. Vă considerați o persoană împlinită din punct de vedere profesional?

Da, însă consider că mai am multe lucruri de făcut, dar o spun cu plăcere.




































9. Tehnologia evoluează pe zi ce trece într-un ritm din ce în ce mai alert. Credeți că iubirea va ajunge un clișeu, o poveste de adormit copii sau un sentiment ,,șters”?

Nu cred acest lucru. Iubirea nu a dispărut nici când s-a inventat primul aparat de zbor, nici când omul a ajuns pe Lună, nici când a apărut internetul. Este în gena umană să iubim. 


10. Dacă ați călători în timp, ați vrea să schimbați ceva?

Nu mare lucru. Poate aș umbla un pic la mine și aș fi luat anumite decizii mai devreme. În același timp, cred că totul vine la timpul său, atunci când ești pregătit.

























Până data viitoare, citiți, oameni frumoși!

Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)