Premiile Liebster

În urmă cu câteva zile, tot vedeam postări cu Premiile Liebster și nu prea știam care e toată treaba cu ele. La o zi după ce am citit câte ceva, Codruț de la Devoratorul de cărți m-a nominalizat și îi mulțumesc. Vă invit să îi citiți blogul, se pricepe la ceea ce face. Revenind la premii. Acestea sunt ca o modalitate de a închega mai bine comunitatea de bloggeri.

































Pașii pe care trebuie să-i urmezi dacă ai fost nominalizat:
1. Mulțumește-i persoanei care te-a nominalizat și menționează-i blogul.
2. Listează regulile în postarea ta.
3. Afișează premiile Liebster undeva pe blogul tău.
4. Răspunde celor zece întrebări prevăzute de persoana care te-a nominalizat.
5. Scrie zece lucruri random despre tine.
6. Nominalizează 5-11 blog-uri și informează-le că au fost nominalizate.
7. Asigură blog-urile pe care le-ai nominalizat cu zece întrebări.

10 LUCRURI RANDOM DESPRE MINE

1. Trupa mea preferată este Maroon 5. Deși îmi place mai mult ce cântau prin 2009-2010 (parcă o făceau cu mai multă pasiune), voi asculta mereu cu cea mai mare plăcere melodiile trupei.
2. În vreo zece ani, voi fi neurochirurg. De când eram mică, îmi doream o meserie în care să nu mă plictisesc niciodată și dintotdeauna am visat la medicină. Consider că neurochirurgia este cea mai palpitantă și interesantă ramură a medicinei. Da, știu că e și cea mai grea, sunt conștientă de asta, dar știu că am capacitățile necesare să mă descurc. P.S.: Prof. Dr. Leon Dănăilă este idolul meu.
3. Am mai mulți prieteni din alte orașe. Chiar azi mă uitam la chat la persoanele cu care vorbesc cel mai des și doar două sunt din Reșița. 
4. Urăsc din tot sufletul meu sistemul școlar din România. Și atât. Abia aștept să mă scap și de liceu.
5. Ador pisicile. Sunt animalele mele preferate și îmi doresc cel mai mult o pisică neagră sau albă și îmi voi lua una din primul meu salariu.
6. Mă îndrăgostesc ușor. Na, că am spus-o. Da, frate, mă îndrăgostesc ușor. Mă rog, până acum nu pot să zic că am simțit iubire sau așa, pur și simplu crush-uri, dar chiar am avut multe crush-uri. :)) Sunt rac, ce să fac și eu.
7. Eu sunt The Real Mockingjay. Să vă fie clar. Eu sunt liderul rebelilor, regina fandom-ului. Am văzut filmele de vreo zece ori și am savurat cărțile de la început până la sfârșit. Plâng automat și la cărți, și la filme. Orice ar fi. 
8. Nu am o părere foarte bună față de doi scriitori și doi bloggeri. Nu sunt hater, nu le pun la îndoială talentele, ci personalitatea lor mă lasă rece.
9. Urăsc muzica românească autohtonă. Mi se pare fără substanță. Versurile sunt teribile și nu ai cum să asculți o melodie fără a ține cont de mesajul pe care îl transmite.
10. Acum vreo patru ani, eram înnebunită de Taylor Swift. Ce a fost în capul meu? Îi știam toate melodiile și nu îmi vine să cred că îmi plăceau atât de mult.

ÎNTREBĂRI


1. Numește cartea preferată și descrie-o în cinci cuvinte.
Evident, Jocurile foamei. Mai mult decât niște jocuri. Am spus tot.

2. În ce moment al zilei citești?
În toate momentele. Când am timp. Fiind vacanță, mi-am împărțit timpul: ,,proiectul” la care lucrez, blog, citit. Mă rog, exceptând ieșirile pe afară.
3. Ce carte lansată în străinătate ți-ar plăcea să apară și la noi în țară?

After you de Jojo Moyes. Am primit cartea ca sponsorizare de la editura Litera (aici recenzia) și mi-a scos sufletul din mine.

4. Ce autor contemporan crezi că ar trebui să se studieze în școli?
Trebuie să spun doar unul? Nu? Ok. În primul rând, cărțile Cristinei Nemerovschi. Nu-mi pasă mie de scandalul de la bac. Eu nu înțeleg de ce lumea i-a sărit și ei în cap când totul e de fapt un pas în față (după milioane de pași în spate). Ca (viitoare) elevă a clasei a zecea, nu mai vreau să studiez clasici. Nu mai suport. Poate au fost niște genii pe vremea lor, dar acum nu mai sunt. Copiii ajung încă din clasele primare să urască cititul pentru că li se bagă pe gât niște opere foarte proaste. Plus că mai e nevoie și de scriitori care să le deschidă ochii oamenilor. În al doilea rând, J. K. Rowling. Eu nu i-am citit nicio carte, dar, din câte am văzut este destul de apreciată atât de adolescenți sau adulți, cât și de copii.

5. Cărei cărți i-ai schimba finalul și de ce?
Aș vrea să zic Zona Zero, dar am ajuns să mă resemnez și să cred că, până la urmă, asta trebuia să se întâmple. Decât să moară un grup întreg... Citiți cartea și vedeți. Mă mai tenta să zic Înainte să te cunosc, dar, dacă nu e finalul care e, ar deveni clișeică, așa că spuns Dacă aș rămâne. Detest cartea asta din tot sufletul. Nu i-aș schimba doar finalul, ci și cuprinsul. Chiar dacă ideea e originală, este foarte prost dezvoltată.

6. Ce carte a fost mai bună decât te așteptai?
De vorbă cu Emma. Știu că nu e prea apreciată, dar mie chiar mi-a plăcut.

7. Citești recenzii înainte de a cumpăra o carte?
Nu. Eu sunt cea care recomandă cărți, niciodată nu i-am cerut părerea cuiva despre o carte, decât dacă nu vreau să intru în vorbă cu persoana respectivă sau dacă nu am citit-o și eu și încropim o conversație.

8. Există vreo melodie ce te inspiră să scrii o carte?

The devil within - Digital Daggers. Nu voi dezvolta subiectul. :)

9. Ce roman independent ți-ar fi plăcut să aibă o continuare?
Cu siguranță, Frumuseți monstruoase de Marina Neagu.  Ador cartea, am râs și plâns la ea. Marina, te rog, vreau continuare!

10. Există o carte populară care ție personal ți-a displăcut?
După cum am zis, Dacă aș rămâne.



BLOGURI NOMINALIZATE




ÎNTREBĂRI PENTRU VOI


1. Care a fost primul roman pe care l-ai citit și care ți-a deschis calea spre lectură?

2. Ce cărți ai reciti și de ce?

3. Vezi vreo evoluție între cărțile dinainte de 2000 și cărțile de acum?

4. Ți s-a întâmplat vreodată să cumperi o carte doar pentru că te atrăgea coperta?

5. Care e cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o din cărți?

6. Ai o carte de care ești atât de legat(ă) încât fără ea biblioteca ta nu ar mai fi aceeași?

7. Ce roman crezi că nu va fi considerat niciodată demodat?

8. Cu ce personaj ai vrea să îți schimbi viața?

9. Dacă ai mai putea citi o singură carte până mori care ar fi aceea?

10. Ce carte consideri că nu e destul de populară pe cât ar merita?


Pe data viitoare,

Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)