Recenzie - „El Narco: Cartelurile de droguri din Mexic” de Ioan Grillo

Titlu: El Narco: Cartelurile de droguri din Mexic
Autor: Ioan Grillo
Editură: Grupul Editorial Corint
Colecția: Corint Istorie
Cartea poate fi comandată de pe site-ul editurii sau de pe Libris!
Îi mulțumesc Grupului Editorial Corint pentru exemplarul oferit!
Mulțumesc, Andi Abrudan, pentru poză!


Am o poveste foaaarte interesantă cu cartea asta. Eu sunt cam pretențioasă la cărți și am stat zile în șir să mă gândesc ce cărți să îi cer Simonei Stoica (ea se ocupă de treburile astea cu promovarea). După o săptămână, m-am decis la trei cărți și două din ele nu mai erau pe stoc. Jur că doar mie mi se poate întâmpla asta. Într-un final, a rămas să îmi trimită Nerve și o surpriză, iar această surpriză s-a dovedit a fi El Narco: Cartelurile de droguri din Mexic. M-a cam nimerit cu asta. Oare ce ar vrea să insinueze draga mea Foxy?


Eu urăsc istoria din toată inima mea. Având în vedere că eu vreau să merg la Facultatea de Chimie (din cadrul Universității din București, pentru cei curioși), istoria este ultima materie care mă interesează. Nu am învățat niciodată și nici nu am de gând. Acesta e și motivul pentru care eu abia mă ating de cărțile în care tema principală e istoria. Ei bine, văd că lucrul ăsta mi se aplică până găsesc un subiect care chiar mă interesează.

Vrem sau nu să recunoaștem, drogurile și consumul de droguri sunt subiecte tabu în școli și în familie (în grupul de prieteni e altceva, știu). Ei bine, treburile stau altfel în cărți și în filme. Mda, adică nu în realitate, din păcate. Cred că ăsta e unul din motivele pentru care eu mă retrag uneori în lumea cărților. Îmi place să cred că anumite părți ale realității nu sunt atât de evitate pe cât sunt de fapt.

Cartea nu e ca un pliant pe care îl primești în școală scriind cu majuscule să nu consumați substanțe interzise, ci vorbește despre consecințele nefaste ale infiltrării în mafia drogurilor și a traficului la un nivel înalt (nu ca orice „sursă” peste care poți da foarte ușor la orice colț de stradă).

Nu este o poveste de adormit copii. Nu este vorba de simple substanțe ca alcool, tutun sau marijuana. Se pare că în Mexic totul este dus la extrem - metamfetamină, tone de cocaină, heroină și o grămadă de droguri care cu adevărat produc dependența de care cu greu scapi.

Într-un mod original, Ioan Grillo ne arată toate aspectele vieții de traficant de la început și până la uneori inevitabila condamnare. Ne arată cum totul atinge alte cote, ajungându-se la decapitări, violențe greu de imaginat, depedența de control și putere. Drogurile tari vor fi doar niște suspensoare ale vieții de magnat. 

Cred că, pentru a citi această carte, trebuie să ai o anumită doză (see what I did there?) de nonconformism. Sincer, dacă i-aș da cartea asta unui tocilar, antisocial care stă închis în casă toată viața mă îndoiesc că ar agrea ideile prezentate de autor.

Pe lângă toate consecințele acestei vieți ascunse de ochii lumii de afară, ni se prezintă și câteva soluții viabile ale opririi războiului drogurilor. Vrei să știi soluțiile? Citește cartea! Vrei să știi de ce e război? Citește cartea! Vrei să te trezești la realitate? Citește cartea!

Personal, cred că asta face parte din puținele cărți care chiar mi-au schimbat viața. Dacă aș putea, aș vinde exemplare în scoli. 5 steluțe din 5 garantat. 


Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)