Recenzie - „Nerve: adevăr sau provocare” de Jeanne Ryan

Titlu: Nerve: adevăr sau provocare
Autor: Jeanne Ryan
Colecție: Leda Edge
Cartea este disponibilă la reducere pe Libris și pe site-ul editurii.
Îi mulțumesc Grupului Editorial Corint pentru exemplar! Hugs!
Mulțumesc, Andi Abrudan, pentru poză!

Atunci când a apărut filmul la cinema, am fost destul de încântată. Trailer-ul m-a atras și subiectul mi s-a părut destul de interesant. Voiam să citesc înainte cartea, dar nu am avut ocazia și am tot amânat citirea romanului. De ce? Pentru că auzeam doar lucruri proaste despre el. Dar mi-am promis de atâtea ori să nu ascult părerile altora și să îmi formez propria opinie, că doar de-asta fac tot ce fac! Important e că acum pot recomanda atât cartea, cât și filmul pentru că ambele mi-au plăcut destul de mult.

Colecția Leda Edge vă aduce o nouă analiză a vieții sociale de astăzi și a puterii tehnologiei prin cartea Nerve: Adevăr sau provocare de Jeanne Ryan, destinată segmentului young adult și ecranizată în 2016.

Când Vee este aleasă pentru a juca în NERVE, un joc anonim de provocări transmis live online, ea descoperă că jocul o cunoaşte. O tentează cu premii luate din pagina ei AstaSuntEu şi o pune să facă echipă cu băiatul perfect, Ian cel super-sexy. La început este palpitant ― fanii lui Vee şi Ian îi încurajează să răspundă unor provocări tot mai riscante, cu mize tot mai mari. Dar jocul ia o întorsătură malefică atunci când sunt trimişi într-un loc secret împreună cu cinci alţi jucători pentru runda Marelui Premiu. Dintr-odată, este un joc de totul sau nimic, cu însăşi viaţa lor pusă la bătaie. Oare cât de departe va merge Vee înainte să cedeze, înainte să piardă NERVE?

„Un roman original şi alert, care ne oferă o felie de viață în care cultura pop dă un înţeles cu totul nou televiziunii de tip reality-show la modă.” VOYA

„Comentariul asupra societăţii de azi, în care viaţa a devenit un spectacol public, este corect şi profund. Tempoul este neobosit, iar cititorii vor da înnebuniţi paginile, până la ultima.” KIRKUS REVIEWS

-Deci îi refuzi?
-Nici gând. Să-nceapă jocul.

După cum am zis mai sus, am auzit lucruri rele, în general, despre Nerve, însă nu m-am lăsat influențată. De cum am început lectura, m-am simțit prinsă în poveste. A fost ca li cum eu eram un personaj. Tot ceea ce simțea Vee, eroina cărții, trecea și prin mine. Toate provocările pe care le accepta le făcea cu ajutorul meu. După părerea mea, să transpui cititorul în poveste este una din cele mai mari calități pe care trebuie să le aibă un scriitor.

Orice e posibil. Absolut orice.
Chiar și o nouă provocare.

De asemenea, un alt lucru destul de important pentru mine este mesajul pe care îl transmite cartea respectivă. Aici, se abordează o problemă destul de gravă ce sporește pe zi ce trece, în special în rândul tinerilor și anume modul în care tehnologia începe încet-încet să controleze viețile oamenilor. Chiar dacă totul a fost la început doar un joc, pe parcurs viețile multor participanți depindea de acest „joc”.

Există o linie extrem de fină între un aspect de tip dur și unul de adevărat psihopat.

Personajele romanului mi s-au părut foarte interesante, dar nu atât de bine conturate. În schimb, în film mi se părea că erau... altfel. Mai dinamice. Mai... accesibile? Cu siguranță și abordarea total diferită de carte a provocărilor a influențat personajele.

Ador jocul ăsta. (...)
-Deci, cât de departe ai de gând să mergi?

Pentru că prima dată am văzut filmul, apoi am citit cartea, este firesc să le compar. Ceea ce trebuie să știți e că au schimbat 99.9% din film, deci nu aveți cum să vă luați vreun spoiler. Totuși, am vaga impresie că adaptarea ar fi ieșit mult mai bine dacă s-ar fi urmărit mai bine acțiunea cărții. Care merită mai mult? Cred că filmul. Dar nici cartea nu e rea!

De ce să plătesc ca să mă uit, când pot fi plătită ca să particip?

Cred că orice adolescent dependent de filme și/sau cărți ar trebui să înțeleagă ceea ce ni se prezintă în carte. Viața nu e un simplu joc.