Recenzie - ,,Carte de magie” de Sergiu Someșan

Titlu: Carte de magie
Autor: Sergiu Someșan
Disponibilă aici.
Trebuie să recunosc că sunt o împătimită a genului fantasy. Când citesc o carte interesantă și captivantă care să mă fi marcat, o recomand toată viața. De aceea, vreau și aici să îmi mulțumesc domnului Sergiu Someșan pentru cele cinci cărți pe care mi le-a trimis.

Romanul ,,Carte de magie” este formată din 16 povestiri în care fantasticul este elementul principal: Carte de Magie, Întâlnire cu o zeiță, Adio Efida, Tăietorul de lemne, Ritual de trecere, Pescărușul, Rafael, Vânzătorul de poduri, Ultima zi, În trecere prin Predeal, Legendă fără sfârșit, O clipă de nemurire, Vizita de lucru, Născocirea, Lucrare de diplomă, Tramvaiul. Dintre acestea, cinci mi-au plăcut cel mai mult.

1. Carte de magie
Într-o redacție a unei reviste de știință, vine o vrăjitoare ce vrea să demonstreze că există evenimente ce nu au o explicație rațională. Celui mai sceptic redactor îi spune premoniții, dar fără a-i schimba părerea. După vreo lună se reîntâlnesc pe stradă. El avea în mână Cartea de magie și... de aici începe haosul. Asta clar e una din preferatele mele, întrucât sfârșitul este ... unic. Mi-a plăcut mult lumea în care am fost transpusă și atitudinea personajelor.

2. Întâlnire cu o zeiță
Ador cărțile în care este vorba despre o iubire ce trece dincolo de moarte. Un bărbat se face vinovat de moartea femeii pe care a iubit-o mai mult decât pe sine. Dorind să o facă nemuritoare, o transformă într-o zeiță adevărată.  După realizarea acestui țel, ea vine la el și... Citiți și veți afla. :) Sunt destul de sigură că nu vă veți aștepta la ce va urma.

3. Adio Efida
Eu sunt pasionată de numerologie și nu cred în coincidențe, deci povestea mi s-a potrivit ca o mănușă. Începe cu un om care se crede Dumnezeu. Actually, este destul de convins de acest lucru. Iubita lui, Efida, îi face o demonstrație inedită că el chiar e Dumnezeu atunci când devine sceptic. Ce pot să spun, originalitatea e cheia.

4. Pescărușul
Cred că asta e cea mai controversată poveste a romanului. Un om lihnit de foame cere într-un restaurant carne de pescăruș. Șeful acelui restaurant îi dă câteva argumente, susținând că nu poate face acest lucru. Pentru a-l contrazice, acel om îi povestește cum a mâncat cu soția lui pescăruși din cauza lipsei de hrană pe mare. Șeful, înduioșat, îi aduce carnea și simte că nu are același gust ca cel de care își aduce aminte. Astfel, ajunge la o concluzie inimaginabilă.

5. În trecere prin Predeal
Un posibil viitor cuplu se întâlnește pe peronul unei gări din Predeal. Aici se pune în valoare foarte clar că iubirea, la propriu, te orbește.

În toate aceste povestiri, se scot în evidență două teme importante: fantasticul și iubirea. Se împletesc atât de frumos și de natural, de parcă arată ordinea firească de curgere a întâmplărilor. După cum am mai spus, originalitatea este punctul forte al domnului Sergiu Someșan. Sfârșitul fiecărei povești este ieșit din comun și sub nicio formă previzibil. Le recomand această carte tuturor celor care vor să iasă chiar și pentru scurt timp din sfera normalității.

Citate preferate:
Uneori era atât de vie în amintirea mea încât mi se părea că este de ajuns să întind mâna ca să o pot atinge. Sau că este destul să o chem și ea avea să îmi răspundă ca de fiecare dată. Apoi deschideam ochii și îmi dădeam seama că totul nu este decât o iluzie. Ea trăia numai în mine și prin mine...

Ține mine! În fața morții toți suntem prinți și avem câte câte o prințesă să ne treacă dincolo.

Când mă gândeam la ea mai mult, mi se părea că mobila începe dintr-o dată să trosnească și că în pocnetele lemnului recunosc vocea ei. Era nefiresc ca o fată atât de plină de viață să moară așa de tânără...

În spațiile psihice, gândirile, credințele, ideile se pot transforma ușor, se pot materializa și pot interacționa cu materia.

Iar dacă un violonist ar avea nestemata atunci când ar cânta, miere și venin i-ar curge din arcuș, durere și bucurie s-ar înălța din corzile viorii, viață și moarte s-ar repezii spre ascultătorii lui. Cei care l-ar asculta ar vrea și să plece, dar și să rămână, să moară, dar și să trăiască, să fie și, în același timp, să nu mai fie...

CALIFICATIV:

________________________________________________________________________________

Vă doresc un weekend minunat! :)

Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)