Recenzie - ,,De vorbă cu Emma” de Vitali Cipileaga

Titlu: De vorbă cu Emma
Autor: Vitali Cipileaga
Categorie: Psihologie pracitcă
Disponibilă: Libris
EVANdersar Photography

Sinopsis:
Cine am fi noi fără dragoste? Cum ar fi dragostea fără noi? Într-o lume a iubirii și a poveștilor de viață, Emma, femeia rebelă și inocentă în același timp, caută răspunsuri la propriile întrebări. O ajută să le găsească Greg, bărbatul creator și omul ei de încredere, alături de care trăiește bucurii și dezamăgiri, redate în dialoguri și reflecții.
Lângă el, ea e caldă ca o ploaie de vară sau rece ca un sloi de gheață. Conflictul pe muchie generează trăirile femeii – ale Emmei, și, implicit, ipostazele în care ea ripostează sau încheie armistiții. Cu siguranță însă, nu există o altă cale de mijloc decât dragostea.
Cu două săptămână în urmă susțineam vehement că nu vreau să citesc cartea. Acum realizez cât de fraieră puteam să fiu.

Înțeleg că fără tine n-aș fi eu, cel de acum. Înțeleg că fără mine n-ai fi tu, cea dintotdeauna. Înțeleg că fără noi nu ar fi nimic. Și înțeleg că, din marea mea dragoste, aș transforma, aș crea, aș face orice pentru tine. Că tu ești femeia pentru care vreau să trăiesc.

 Am citit foarte multe recenzii negative și m-am lăsat influențată, neluând în calcul și cele bune. În final, m-am ambiționat și, pentru că nu citesc o carte fără să o citesc, le-am cerut-o celor de la Libris.

Poți să completezi partea lui de suflet, așa cum el o completează pe a ta. Poți să aduci liniște în nebunia lui, cum el aduce cuvinte în tăcerea ta. Poți să asculți, să susții, să te lași cucerită în fiecare zi. Dar în tot acest timp să fii gata pentru o dragoste reciprocă, să te trezești într-o zi îmbrățișând un om drag și să înțelegi că acolo e locul tău.

Acum văd cu alți ochi relațiile, dragostea, chimia, legătura aia puternică pe care o poți avea doar cu o singură persoană. Am înțeles unele alegeri ale oamenilor, am învățat cum să apreciez mai mult oamenii care se iubesc, care mă iubesc și pe care eu însămi îi iubesc. Mi-am dat seama că ceea ce mi se pare acum normal într-o relație, mâine poate deveni doar o iluzie. Am început să țin mai strâns lângă mine omul, pentru că știu cât de repede îl pot pierde, cât de repede acele clipe ce le avem încuiate în suflet pot deveni dorințe sau simple amintiri.

-Atunci de ce eu?
-Tu m-ai făcut să uit de toți bărbații pe care i-am avut înainte. Tu m-ai făcut să-mi aduc aminte de mine.

Structura cărții este exact... ca un blog, întrucât nu este prezentată o acțiune, ci toate stadiile relației dintre Greg și Emma de la primul sărut, la ultima privire; de la primul sărut, la ultima îmbrățișare; de la formarea unui vis, la vederea lui cu ochii, sufletul, mintea.

-Minte-mă din nou, a spus ea.
-Te iubesc.

Nu înțeleg de ce sunt oameni care spun că ar fi o carte clișeică. Ce poate fi clișeic în câteva definiții și legi ale iubirii unice din o relație oarecare? Eu sunt o cititoare înrăită care, pe lângă fantasy, citește și cărți romantice. Trebuie să admit că nu am mai întâlnit ideile prezentate în carte.
 
- Mă iubești?
- Mai mult decât vreodată.
- Și totuși pleci?
- Da! Pentru că mă lași să fac asta...
 

Citatele sunt superbe! Pentru că mie îmi place să le scot în evidență pe cele care mi-au plăcut, în cazul acestei cărți îmi venea să subliniez fiecare cuvânt.

-Închide ochii, Greg.
-I-am inchis.
-Vezi soarele?
-Nu văd nimic.
-Soarele din sufletul tău, iubire. El luminează atunci când ești fericit. Nici nori nu vezi?
-Îmi pare că nu.
-Norii sunt îndoielele tale. Ei vor fi pe cer atâta timp cât nu vei crede în tine. Iar printre nori zboară păsări.
-Și ce sunt păsările?
-Visurile tale. Toate visurile: cele de-o zi și cele de-o viață. Ai grijă să nu zboare prea departe. Acum tu ia-mă de mână.
-Vezi cerul cum se face senin?
-Wow! Parc-ar fi real.
-Eu voi juca rolul cerului. Eu îți voi adăposti soarele și voi alunga norii. Și vom ține sub albastrul meu păsări călătoare. Gata, te-am lăsat să visezi prea mult. Acum e rândul tău.
-Închide ochii, Emma!
-I-am închis.
-Ce vezi?
-Nimic.
-Așa e viața mea fără tine!

Le recomand această carte tuturor celor care iubesc, sunt iubiți sau ai nevoie de asta.


CALIFICATIV:
5/5 cărți la puterea a doua
 Weekend plăcut! :)

Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)