Un interviu diferit cu Cristina Boncea

Născută pe 1 ianuarie 1998, Cristina Boncea a scris primul ei roman intitulat Octopussy la vârsta de 16 ani,  Becks merge la școală fiind continuarea. Autoarea locuiește în prezent în București, iar activitățile sale zilnice constau în a scrie articole despre cărți pe site-ul personal și a posta clipuri pe canalul ei de YouTube.
 1. Ți-am văzut un cover al melodiei "Cheap Thrills" și mi-a plăcut mult! Te-ai gândit să te lansezi în muzică? Și că tot suntem aici, ce părere ai de industria muzicală românească?  
E o poveste lungă. Să cânt a fost primul meu vis și am revenit la el, în următorii ani chiar vreau să mă dedic chestiei ăsteia și să încerc din nou să îmi dovedesc că ăsta e drumul meu, din moment ce pasiunea nu m-a părăsit nicio secundă. Exact asta era problema mea înainte, că habar nu aveam despre industria românească de muzică-nu aveam niciun interes și credeam că pot să mă avânt pur și simplu. În ultimii ani am început să o îndrăgesc cu adevărat și să îmi placă foarte mulți artiști de la noi precum Jo, Lora, Sandra N, Delia și alții. Există mai mulți factori combinați care te pot face să reușești într-un anumit domeniu, pasiunea și talentul sunt doar începutul. Consider că faptul că am debutat mai întâi că scriitoare, făcând ceva la care mă pricepeam mult mai bine decât la cântat, mi-a dat încredere și m-a împins puțin în lumea asta "mondenă"; am cunoscut oameni din diferite domenii care m-au făcut să înțeleg puțin mai bine ce presupune urmarea visului meu. Nu mai vreau să renunț la el și voi continuă să îmi exploatez talentele înnăscute și să fiu un artist complet, pe viitor.  
  
2. Din câte am văzut, ești o fire mai nonconformistă. Ce părere ai de comunitatea LGBT
Îmi iubesc familia și voi continua să lupt pentru egalitate și iubire. Nu mi se pare că asta are vreo legătură cu nonconformismul, tocmai, comunitatea LGBT este privită în România cu ochi străini însă știu foarte puține persoane heterosexuale în viața de zi cu zi, cred că e mai mult un mit bine răspândit că membrii comunității ar fi de fapt o minoritate a populației-fie că oamenii sunt in sau out of the closet. Acesta este deja al treilea an când mă voi alătura Pride-ului și vă invit și pe voi să faceți la fel; dacă nu credeți că marșul nostru ajută în vreun fel, măcar veți face cunoștință cu alți oameni ca voi și nu vă veți mai simți singuri într-o lume plină de homofobi și oameni care refuză să accepte realitatea. 

3. Că tot a fost proba orală de la română, ce părere ai despre scandalul iscat între Cristina Nemerovschi și absolvenți sau alți oameni ce nu au fost de acord cu textul-suport? 
Multă vomă dar și hohote de râs, aceeași reacție cu a Cristinei. Mi-ar fi plăcut la nebunie să îmi pice mie subiectul ăla la oral însă eu am avut parte de două profesoare super care mi-au pus mai multe întrebări despre cărțile pe care le-am publicat eu până în prezent decât despre subiectul propriu-zis. Nu prea am ce comenta, m-am lămurit cam câți oameni proști au acces la internet din România și până unde poate merge invidia unora față de cei care au reușit, pe când ei nu. Mă bucur enorm că cineva a luat hotărârea să folosească un astfel de fragment pentru subiecte, îmi dă speranță în învățământ.  
  
4. Că tot te-am întrebat de bac, ce ai schimba la programa școlară? 
Tot. Am urât școală toată viață și încă sunt în șoc gândindu-mă că nu voi mai fi obligată să iau parte la cursuri ce presupun mai degrabă îndoctrinarea în masă decât cunoașterea adevărată însă legat de programă, aș băga doar autori care au publicat după 1980. La prea multe materii, înafară de istorie, se studiază trecutul. Eu mereu am fost de părere că trebuie să începi de la ce știi în prezent pentru a putea mai apoi să înțelegi ce a fost înainte.  
  
 5. Random: ce ai face dacă ai afla că mai ai o lună de trăit? 
 Absolut nimic, aș trăi exact ca până acum fiindcă profit la maxim de fiecare zi. Poate totuși mi-aș face și mai puține griji legat de viitor și aș ține-o într-o petrecere continuă-foarte vulgară și murdară, cum îmi place mie.  
  
 6. Dacă ar fi să-ți îndeplinească cineva 3 dorințe, care ar fi acestea? 
 Nu am nevoie să facă universul nimic pentru mine, toată puterea e în noi, însă mi-aș dori să fiu nemuritoare, mereu tânără și practic, un sucub.  
  
 7. Ce înseamnă viață pentru tine? 
 Singura șansă pe care o avem să ne punem amprenta asupra istoriei lumii. Viața e cea mai frumoasă creație care ar fi putut există vreodată și ne-a fost oferită cu scopul de a-i înțelege frumusețea și de a ne folosi de ea în orice mod posibil.  
  
 8. Știu că tu ai un canal de booktube și mă uit cu plăcere la videoclipurile tale. Cum reușești să te concentrezi la scris, booktube și școală? 
 În primul rând, mereu am oferit un efort minim pentru orice ține de școală așa că ăsta iese instant de pe lista-răspunsul e că nu mă concentrez. Scrisul e ca și respiratul, ceva natural, nu trebuie să mă concentrez iar clipurile, la fel, ceva ce fac repede și cu plăcere, nu necesită vreun efort deosebit. Eu nu prea depun eforturi, urăsc stresul, îmi place să am o viață chill și mult timp liber-dacă ceva necesită mai multă "concentrare" decât sunt dispusă să ofer, pur și simplu renunț la chestia aia. Am un "care-o meter" pentru toate lucrurile din viața mea și în general, nu depășește cifra zero cu mult.  
  
 9. Te-ai gândit la următoarea carte? Dacă da, ne poți dezvălui ceva despre ea? 
 Vreau să scriu ceva mai accesibil pentru toți oamenii, ceva profund, dark, dar complet lipsit de sexualitate și vulgaritate. Ceva subtil, care te pune pe gânduri. Am zis doar  mă reprofilez,  cu adolescenții  , e   cum m- întoarce de  voie într-o închisoare din care tocmai am fost . No Stockholm syndrome for me.  
  
 10. Ce sfaturi le dai tinerilor autori sau celor care vor să se apuce de scris? 
 Urăsc întrebarea asta. "Be yourself" sună foarte superficial pentru cine nu înțelege ce înseamnă cu adevărat. Citiți "Rockstar" de Cristina Nemerovschi și poate vă veți da seama dacă sunteți făcuți pentru asta. În general, dacă nu ești sigur de ceva anume, e posibil să nu fie drumul tău și ar fi bine să renunți cât încă nu e toată piață românească de carte poluată cu rahat de câine.
Comandați Octopussy de aici.
Comandați Becks merge la școală de aici.
Sper că îi veți citi cărțile Cristinei, lucru pe care îl voi face și eu în scurt timp, pentru că e uimitor ce a putut să facă la o vârstă așa fragedă. :)





Postări populare de pe acest blog

Romanul universal al iubirii - „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu

Povestea lor, povestea ta, povestea noastră - „Enigma Otiliei” de George Călinescu

Poezia - cea mai profundă formă de exprimare a iubirii - „Departe de mine. Departe de tine” de Flavius Simion (prerecenzie)