Recenzie - ,,Frumuseți monstruoase” de Marina Neagu

Autor: Marina Neagu
Editură: Quantum Publishers
Categorie: Literatură română
Disponibilă: Libris
EVANdersar Photography
 Sinopsis:
Lara ştie că, pentru ea, tentaţiile întunecate sunt foarte mari. Crescută şi protejată de un preot–gardian, reuşeste până la vârsta de 18 ani să îşi ţină în frâu pornirile demonice. Dar când se mută în Valea Îngerilor, Lara află că existenţa ei nu este întâmplătoare. Gardienii, soldaţi ai îngerilor, sunt crescuţi şi instruiţi să distrugă toate umbrele, fiice ale demonilor. Şi Lara este una dintre ele. Cu toate că a reuşit să se ascundă de gardieni timp de 18 ani, odată cu noua ei mutare, se trezeşte nu numai înconjurată de aceştia, dar şi nevoită să accepte o legătură specială cu unul dintre ei. Noua alianţă îi oferă Larei prima dragoste, dar şi riscul de a plăti cu propria viaţă şansa de a elimina definitiv umbrele.

Recunosc că avem de ceva timp nevoie de o carte în care sunt prezentate alte.. entități. Nu vampiri, vârcolaci, vrăjitoare. Aveam nevoie de ceva diferit. Voiam acțiune, romantism, fantasy și credeam că nu pot obține pe toate, însă Marina Neagu mi le-a servit într-o singură carte. Începusem să îmi pierd răbdarea tot căutând cărți ieșite din comun; Marina Neagu mi-a potolit setea.

Tot ceea ce știa, tot ceea ce era, dorea să îi ofere ei. Întreaga lui ființă cedase. Nu putea înțelege că era stăpânit de forțe departe de cele naturale. Sub pleoapele închise, ochii i se zbăteau furioși, simțind, parcă, întunericul care avea să se apropie, încercând să îl scoată din mrejele acelei vrăji fatidice.

Lumea e împărțită în umbre, gardieni, îngeri și, evident, oameni, fiecare cu rolul lui specific. Umbrele, guvernate de o regină indestructibilă, se hrănesc cu energia oamenilor până îi ucid. Gardienii îi protejează pe vulnerabilii oameni, omorând umbrele. Îngerii sunt asemănători gardienilor, doar că forța lor fizică e mai scăzută și coboară pe Pământ doar când venirea lor e imperios necesară. Toate aceste legi bine stabilite sunt răstălmăcite de către Lara și Sebastian. Lara este o tânără jumătate umbră, jumătate gardian. Trebuie să precizez că frumusețea umbrelor este de departe ieșită din comun și... nu au inimă. Ei bine, Lara, deși este umbra, are inimă și se hrănește cu energia din pământ, lucruri ce l-au derutat pe gardianul Adrian. Într-un moment random în care s-au atins, sunt fulgerați de un sentiment aparte, concluzionând că și-au găsit perechea. Sebastian este jumătate înger, jumătate umbră.

Mintea începea din nou să îi funcționeze, trăgând semnale de alarmă, avertizându-l că pericolul se afla chiar în brațele lui.
În momentul în care m-a atins, toate simțurile înfometate s-au amplificat.
Privirea lui mă ardea.

Ceea ce m-a uluit este dinamica acțiunii. Totul se întâmplă atât de rapid! În plus, s-a pus accent și pe sentimentele personajelor, fapt ce m-a impresionat. De asemena, știam ce se întâmplă în capul protagoniștilor pe tot parcursul acțiunii. Chiar și când aveau mai multe opțiuni îmi dădeam seama de consecințele fiecărei alegeri.

Ceva s-a întâmplat atunci cu mine și m-am speriat; în brațele lui mă simțeam de parcă aș fi găsit infernul și raiul adunate laolaltă. Ardeam în interior din cauza pasiunii descătușate, dar sufletul îmi cânta de fericire, făcându-mă să simt că locul meu era chiar acolo, în brațele lui și că acum, pentru prima dată, îmi simțeam inima cu adevărat întreagă.

După cum am mai spus, combinarea genurilor este un punct forte al romanului. Acțiune, romantism, fantasy... Toate se împleteau în așa fel încât formau un tot unitar unic, complex, profund. E interesant că așa cartea poate fi citită chiar de orice iubitor de lectură. Ușurința cu care a combinat în scena finală fantasy cu romantism este copleșitoare.

Acele cuvinte însemnau totul pentru mine. El era totul pentru mine. Toate întrebările din sufletul meu își aflaseră răspunsul, iar acel labirint întortocheat de emoții s-a topit instantaneu, lăsând locul unui singur drum lin, la al cărui capăt se află...

Din acest roman am învățat cât de ușor o carte se poate plia pe toate gusturile oamenilor și v-o recomand cu inima deschisă tuturor!

CALIFICATIV:
5/5 cărți la puterea a doua