Recenzie - „Ferma animalelor” de George Orwell

Titlu: Ferma animalelor
Autor: George Orwell
Categorie: Literatură universală
Cartea este disponibilă aici la reducere!
Le mulțumesc celor de la Libris pentru exemplar!

Am citit această carte exact la momentul potrivit. Cred că majoritatea care sunt în scandalul politic actual, care protestează pentru orice parte, ar trebui să o citească. De ce? Pentru că ne arată pentru ce luptăm, ne arată un final la care nu trebuie să ajungem. Nu sunt aici să vorbesc despre politică, dar Ferma animalelor mi-a demonstrat încă o dată de ce #rezistăm.

Când animalele de la fermă își alungă stăpânul bețiv, toate sunt cuprinse de un zel colectiv. Fiecare muncește peste program, productivitatea crește și, pentru moment, toate gurile sunt sătule. Regulile de aur ale colectivității vor fi înscrise cu litere uriașe pe un hambar: toate animalele sunt egale, niciun animal nu va bea alcool, nu va purta haine, nu va dormi în pat, nu-și va ucide semenii. Dar nu va trece mult până când porcii vor prelua conducerea fermei și se vor bucura de toate privilegiile puterii. Punctul culminant al utopiei Ferma Animalelor poate fi înțeles fie și numai din ultima regulă care mai rămâne înscrisă pe hambar: Toate animalele sunt egale, numai că unele animale sunt mai egale decât altele

-Atunci am recâștigat ceea ce avusesem înainte.
-Asta și este victoria noastră.

De ceva timp voiam să citesc cartea asta, dar tot am așteptat un moment prielnic și încă o dată mi s-a demonstrat că o carte intră în viața la exact când trebuie. Știu că nu ar trebui să mă leg în recenzie de situația României la ora actuală, dar aș fi mândră dacă ar înțelege fiecare protestatar măcar mesajul cărții, iar cei care habar nu au pe ce lume trăiesc să o cumpere cât mai repede. Nu de alta, dar din cauza unor oameni care ei țara se duce e râpă. Gata, nu mai spun nimic de România că nu ăsta e scopul.

Războiul e război. Singurul om bun este omul rău.

Am spus că trebuie ca toții să prindă mesajul. În mod normal, eu explic în mare esența unei cărți, dar, în acest caz, aș strica tot farmecul. Vă las pe voi să aflați mai multe despre toate evenimentele care vor avea loc la fermă. Exact ultimele trei fraze fac totul. Dacă nu s-ar fi terminat așa, mă îndoiesc că mi-ar mai fi plăcut atât de mult. Sfârșitul pe mine m-a lăsat cu gura căscată. George Orwell este un geniu, spun asta cu mâna pe inimă. Vreau să citesc toată cărțile scrise de acest autor, am zis!

N-aș fi crezut că asemenea lucruri se pot întâmpla la ferma noastră. Trebuie să fie din cauza unor defecte din noi înșine.

După cum am spus pe Goodreads, cartea te face să înțelegi mult mai bine totalitarismul. Pentru mine, care fac parte din prima generație (teoretic) liberă, a fost ca o lecție de viață. Nu doar că am văzut abuzurile de putere ale dictatorului, ci și efectele acestora asupra populației, evoluției, gândirii. Am văzut cât poate o decizie proastă să influențeze o întreagă țară/fermă. Din ce am citit, există și un desen animat pe care îmi doresc foarte mult să îl văd. E o ocazie ca și cei mai mici decât mine să înțeleagă de ce bunicii și străbunicii lor au murit la Revoluție.

Ferm-a Animalelor,
Ferm-a Animalelor,
De la mine nu vei ști