Recenzie - „Zuzu” de Anida Lasto

Titlu: Zuzu
Autor: Anida Lasto
Comenzile se fac la adresa: anida.lasto@yahoo.com

Ador cartea asta. Sunt atâtea lucruri pe care aș vrea să le spun despre ea și nici nu știu cum să încep. În primul rând, trebuie să îi mulțumesc autoarei că mi-a dat prilejul să citesc această carte minunată. În al doilea rând, trebuie să îmi cer scuze în fața cititorilor blogului că nu am mai postat de mult timp, dar știm cu toții ce s-a întâmplat în țară în ultima perioadă și fix articolele mele lipseau. #rezist

Durerile sunt doar căi prin care ne eliberăm sufletul pentru a deveni mai puternic. Am răsărit în cuvinte, am crescut prin ceea ce am exprimat cu ajutorul lor, însă toți zorii au un apus. Bucură-te de fiecare moment ca și cum ar fi ultimul, astfel nu vei simți niciodată ultimul moment, iar fiecare clipă de fericire o vei putea prelungi în eternitate.

Dar bineînțeles că nu sunt aici să vorbesc despre politică; sunt aici să vă povestesc despre romanul Anidei Lasto. Ei bine, ceea ce mi se pare mie foarte original este că nimeni nu o cunoaște personal pe autoare, nimeni nu îi știe numele real sau înfățișarea. Nici măcar la lansările ei nu apare... sau, cel puțin, nu în calitate de autor al romanului.

-Tu vrei să mă iubești sau să mă omori?
-Lasă că vezi tu.

Zuzu și Zuzi se cunosc pe internet, se îndrăgostesc unul la altul și sunt la kilometri distanță unul de altul. Vorbesc de mulți, mulți ani de zile, și sunt cei mai buni prieteni, însă, la un moment dat, prietenia lor ia foc. Pentru că sunt convinși că nu pot fi împreună (nu că le-ar lipsi dragostea, ci distanța îi împiedică), amândoi au relații... normale. Dar ceea ce le lipsește este exact la un click distanță.

Nu aș răspunde de mine după o sticlă cu vin împărțită cu tine.

Povestea asta e atât de... reală. Tuturor ni s-a întâmplat măcar o dată să ne îndrăgostim de cineva de pe internet, cineva cu care pur și simplu nu ai putea fi pur și simplu prieten. Chiar și eu am pățit-o, din păcate. De-asta am reușit foarte, foarte mult să empatizez cu personajul feminin, Zuzi, Nu știu dacă povestea este inspirată din viața autoarei, dar tind să cred că da. Este mult prea reală și prea plină de emoții. Nu se poate să descrii atât de bine o astfel de relație dacă nu treci măcar o dată prin asta.

Zuzule, poate suntem suflete pereche ca-n Adam și Eva și mai mai avem de trăit câteva vieți până să ne reunim undeva în Universul ăsta.

Anida Lasto are un stil superb. Scrie genial, se concentrează pe emoții și pe evoluția lor în timp. Dacă vrei să afli dacă Zuzu și Zuzi rămân într-un final împreună, citește cartea! :) O recomand tuturor, mai ales celor care au trecut printr-o iubire la distanță. Chiar dacă ați suferit sau nu la final, merită să o citiți deoarece te vezi perfect prin cele două personaje ale cărții.